poniedziałek, 3 lutego 2014

{24}Kwadraty szydelkowe

Witam serdecznie,dlugo nie wchodzilam na bloga bo ostatnio bylam bardzo zajeta i nie mialam ani czasu na robotki ,ani na wejscie na mojego bloga. Poniewaz z mezem zmienilismy troche aranzacje wnetrz naszego domu postanowilam zrobic bardzo duzy pled z kwadratow. Tak tez zaczynam owy projekt, miedzy czasie tworze male projekty.Juz w krotce wszystko pojawi sie na blogu. Postanowilam, ze dodam pare nowych rzeczy na bloga, mianowicie niedlugo bede sie zajmowac technika decoupage, gdzie krok po kroku bede pokazywac swoje projekty.Kolejna rzecza jaka znajdzie sie na blogu to ciekawe pomysly i porady w zyciu codziennym zebrane na wlasnych doswiadczeniach, ale i rowniez znalezionych gdzies w internecie. Mysle , ze dzieki tym dodatkom moj blog stanie sie barwny, ciekawy i bogatszy w rozne przydatne informacje. Wracajac do swojego pledu, tworze go glownie z klasycznych kwadracikow babuni , ale nie zabraknie dosc finezyjnych wzorow. Dzisiaj pokaze wam pomysl na zrobienie kwadraciku na szydelku z sowa. Motyw sowy jest bardzo modny i chyba stal sie motywem przewodnim w handmade robotkach.


Tworzymy petelke i oczko lancuszka, a nastepnie 7 polslupkow wyrabianych w srodek petelki.Owe koleczko daje nam brzuszek naszej sowki Nastepnie zmieniajac kolor robimy polslupki na okolo w kazde oczko dwa polslupki az do konca. Zawsze konczac oczkiem scislym. Nastepnie wybieramy kolor tla, w moim przypadku bym to szary i tworzymy slupki.Pierwszy rzad to 5 slupkow  dwa oczka lancuszka tworzace luk, 9 slupkow, 2 oczka lancuszka, 5 slupkow, 2 oczka lancuszka, 9 slupkow , dwa oczka lancuszka, oczko scisle. Kolejne rzedy robimy slupek w slupek az do konca. Podobny wzor na tlo owego kwadratu znajdziecie w moich poprzednich postach

Gdy skonczymy nasz kwadracik musimyy zrobic uszka sowki, oczka, dziubek.


Uszka robimy na prawej stronie, robiac oczko scisle, polslupek, slupek, polsupek, oczko scisle i znowu polslupek, slupek i polslupek oczko scisle. Dziubek robimy z pikotki z jednego oczka lancuszka. A oczka z oczka scislego 4 oczek lancuszka, oczko scisle, 4 oczka lancuszka i oczko scisle. I mamy jedno oczko. Drugie robimy tak samo. A nasze czarne zrenice sa zrobione z pikotki z dwoch oczek lancuszka. I zrobione. Byc moze wydawac sie to dosc skomplikowane, ale moge zapewnic ,ze owa sowka jest bardzo latwa i przyjemna. Jesli bedziecie mieli jakies pytania czy trudnosci z wykonaniem sowki, zapraszam do komentowania. Odpowiem na pytanie w ten sam dzien.:) Pozdrawiam serdecznie.

Jeszcze tylko zdjecie mojego pledu w trakcie :)


2 komentarze:

  1. Podziwiam za cierpliwość :) Ja nie mogę dokończyć małego kocyka 70X70 cm, a tu taki duuuży pled.
    I miałam jeszcze pokazać ciekawą książeczkę, może Ci się przyda do tych cudeniek:

    http://chomikuj.pl/tami_dj/SPLOTY+SZYDE*c5*81KOWE+pl*2c+eng++*5beBook*5d/Szyde*c5*82kowanie+275+splot*c3*b3w,1713362338.pdf

    Tyyyle szczęścia na raz :D.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje serdecznie!Na pewno mi sie przyda :) A ten pled to sama jestem ciekawa ile mi zajmnie ten pled, strasznie mozolna praca, a ja mam ten problem ze robie dziesiec tysiecy rzeczy naraz co utrudnia mi skonczonie jedngo projektu.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za Wasze każde słowo Kochani :)


* Odwidzięczam się za każdą obserwację :* ( daj znać w komentarzu)